Bay to bay

8 oktober 2013 - Morro Bay, California, Verenigde Staten

Na een nachtje Santa Barbara en het ontbijt maar weer eens de auto ingestapt voor ons vervolg op Highway 1. Maar niet voordat we een kleine omweg hebben gemaakt…

Voordat we onze weg gingen vervolgen hebben we even gekeken of Oprah Winfrey thuis was. Voor wie graag wil weten waar Oprah woont in Santa Barbara: Google Maps naar 1633 East Valley Road, Santa Barbara. Een enorm landgoed waar je natuurlijk niks van ziet. Het hek ging helaas niet open, de tuinman zei dat je niet thuis was. Helaas, misschien een volgende keer Oprah!

Vanuit Santa Barbara gingen we via Highway 1 richting Morro Bay, onze eindbestemming van vandaag. Onderweg zijn we even gestopt in Solvang: Letterlijk een stukje Denemarken in USA. Het is er hartstikke druk. Het schijnt dat veel Amerikanen even hierheen komen, zodat ze niet naar het echte Denemarken hoeven. Beetje jammer dat ze dan “Delfts Blauw” verkopen met een Solvang-stickertje erop! Maar daar komen de Amerikanen vanzelf wel achter…

Tussenstop 2 voor vandaag is Pismo Beach: Een walhalla voor surfers. Vandaag waren ze ook aanwezig, al was de zee nog te onrustig om echt een golf te pakken. Pelikanen zijn er ook om wat vis van vissers afhandig te maken. Helaas waren er te weinig vissers en werd er geen buit achtergelaten voor deze vogels.

Eindbestemming voor vandaag is Morro Bay: Een klein vissersplaatsje gelegen aan de Grote oceaan in West-Californië. Het wordt ook wel de “the Gibraltar of the Pacific” genoemd en kenmerkend voor dit stadje is Morro Rock, waar we vanuit ons kamertje op uitkijken. We hebben een fantastisch ruime kamer met een open haard, bubbelbad en dus een balkon met uitzicht. Er was ook nog een wijn uurtje waar je dan gratis een glaasje wijn kon drinken en met andere gasten kon socializen. Daar zijn we natuurlijk even wezen kijken en uitgebreid gekletst met alle gepensioneerde mensen die hier ook verblijven. We waren net als op het bootreisje over Lake Powell veruit de jongsten. Lekker zonnebloemen noemen we dat :-)

Een heerlijke zeevruchten pasta gegeten bij the Flying Dutchman, vervolgens terug naar het hotel om lekker met een flesje bubbels in het bubbelbad te liggen. Ff relaxen na dat vele gereis…