Van Morro Bay naar Monterey

9 oktober 2013 - Monterey, California, Verenigde Staten

Na een klein beetje uitslapen, zijn we gaan ontbijten en vervolgens even weer het bubbelbad in. Als je er dan toch een hebt…. Toen relaxed op weg richting onze eindbestemming van vandaag: Monterey.

We beginnen onze route met een stop bij Morro Rock. Een berg die voor Morro Bay ligt. Verder op Highway 1 met prachtige uitzichten op de oceaan. Erg mooi. We maken verscheidene stops onderweg voor foto’s. We stoppen bij Julia Pfeiffer Burns State Park. Een park wat door de staat wordt gefinancierd en gelukkig niet dicht is. Het park is vooral bekend om de McWay Falls. De McWay waterval ontstaat uit de McWay Creek en mond uit in de Grote Oceaan. In eerste instantie stroomde de waterval direct de Grote Oceaan in. Echter door een brand in 1983 en een aardverschuiving in 1985 veranderde de topografie van de McWay Cove dusdanig dat de waterval niet altijd direct de oceaan in stroomt. De brand en aardverschuiving vormde een zandstrand voor de McWay Cove. Sindsdien stroomt de waterval alleen in de oceaan wanneer het vloed is. Bij eb stroomt de waterval op het strand.

Weer de auto in met onderweg nog een stop waar we een korte wandeling naar het strand konden maken. Dat wisten we niet, we wilden gewoon een beter plekje voor een foto van de kustlijn. Dus toen stonden we op een strand kijkend naar hele woeste rollende golven. Echt heel mooi.

Nog even wat eten in Big Sur met een uitzicht op de oceaan en kustlijn en verder naar de 17-Mile Drive. 17-Mile Drive is een schitterende weg (scenic drive) vanaf Carmel door Pacific Grove en Pebble Beach op naar het schiereiland Monterey in Californië. Een deel van deze Scenic drive dient als de belangrijkste weg door de gated community van Pebble Beach. We hadden mooi uitzicht op de kustlijn en ook mega grote huizen.

Uiteindelijk komen we aan in Monterey waar we 2 nachten verblijven. Dan nog een nachtje San Francisco en gaan we al weer naar huis…